Feb 28, 2011

WEEKEND WITH SOFIE


Har just kommit hem efter en härlig helg med Sofie. Sofie är en otroligt positiv, supersnäll och underbar väninna från småland. Hon är också extremt glamourös, det smittar av sig på mig. Som ni ser här på kortet så tog vi i alldeles extra med knall rosa, lila och glitter haha, verkligen barbie look like på mig där och långt ifrån den hellylle-student looken jag har till vardags. Att ha umgåtts hela helgen har gjort mig väldigt inspirerad. Känner att allting är möjligt - även det omöjliga. Efter den långa tågresan gick jag direkt till min zoukdans och efter det gick jag till allhelgonakyrkan - en väldigt speciell upplevelse som jag skall skriva mer om snart. jag gick därifrån väldigt rörd och berörd. Det var vackert och en stor kontrast mot helgen som varit. Men det är det jag älskar - kontraster. Kort och gott så har det varit en perfekt helg med rum för både insidan och utsidan.

Have just arrived home after a great weekend with Sofie. Sofie is an incredibly positive, super nice and wonderful friend from Småland. She is also extremely glamorous, it rubs off on me. As you can see on the photo we took we did ourself  extra coloured with hot pink, purple and glitter haha, really like a barbiegirl for me there and far from theserious-student look, I am trying to adapt in stockholm. This weekend has made me very inspired. I feel that anything is possible - even the impossible. After the long train journey, I went straight to my zoukdans and after that, I went to All Saints Church - a very special experience that I will write more about soon. I walked away very moved and touched. It was beautiful and a great contrast to the weekend. But that's what I love - - -  contrasts. In short, there has been a perfect weekend with room for both inside and outside.

No comments:

Post a Comment