Feb 17, 2011

TO BE ABROAD

 
Som ni vet så älskar jag att resa och att leva i andra kulturer. Man blir så berikad, man blir fri i sitt sinne och man blir mer autentisk. Man upptäcker nya sidor hos en själv och blir mer tolerant och empatisk. Min första längre utlandsvistelse gjorde jag när jag var 18 år i Italien och då minns jag det tuffa med att inte kunna språket. Förståelsen för invandrarnas situation, och att inte kunna kommunicera, den insikten har jag på ett helt annat plan nu. Eftersom jag är lyckligt lottad och lever i sverige och i en globaliserad tid så tänker jag ta chanserna som finns. Jag planerar utandsstudier 2012 efter 1 år i Stockholm på Södertörns högskola.

As you know, I love to travel and to live in other cultures. I become so enriched,I get some kind of freedom in my mind and I become more authentic. To discovering new things about yourself and become more tolerant and compassionate, that is a big thing. My first extended stayed I did when I was 18 years in Italy and then I remember it was tough to not know the language. The understanding about how it feels to be an immigrant, and not be able to communicate , that is something I learnded there and that I am using on daily basis when I`m working or are meeting people from other countries in my own country. Since I am lucky and live in Sweden and in an era of globalization, I will take the chances that exist. I plan to study abroad 2012 after 1 year in Stockholm at Södertörn University College.
Share |