Aug 4, 2014

TANKAR INFÖR HÖSTEN

När Augusti kom så kom också regnet. Det känns att sommaren är på sista valsen på något sätt. Folk börjar prata om brittsommar, höstkläder och att semestern är slut. Min egen sommar avslutas som kronan på verket med en tripp till ett stekhett Alanya, Turkiet om knappt två veckor. Längtar. En dag efter hemkomst sätter skolan och det nya jobbet igång vilket känns tokspännande och kul, och redan nu har jag börjat titta på kurslitteratur och bokat in lite möten här och där. Älskar vardagen i Karlstad där en dag inte är den andre lik. Just nu ser jag verkligen fram emot skolan, artikelskrivningar, intervjuförberedelser, korrläsning, samarbetsprojekt, moderesearch, pressvisningar, vernissager och föredrag. Hösten kommer också innehålla en hel del förberedelser inför Hongkong som jag flyttar till i December samt massor av jobb för Hellgren Communication och min nya stora kund (kommer släppa nyheten i slutet av Augusti:)

Tills dess då? Jag jobbar hela veckan lång och kanske även ett par pass nästa vecka. Emellan jobbet lagar jag mat, tittar på film, läser böcker och sitter i solen. Kommer också hänga lite på kulturkalaset i Göteborg, gå på AW, åka till Varberg och träffa vänner. Inte så mycket dans och utgång nu eftersom jag vill bli av med förkylningen. Jag laddar med lugna aktiviteter som jag inte kommer hinna med i höst helt enkelt:) Ett tecken på att hösten nalkas är att jag shoppade loss på NELLY häromkvällen (GULP). Livsfarligt med nätshopping om man är hemma och är sjuk:( Tur att det är lätt att returnera. 

Bilden är tagen i September förra året i Stockholm efter att jag var med och arrangerade pressvisningen för Svenska Smycken på Lydmar hotel. Min outfit: Skjorta/Hugo Boss, Kjol/HM, Skinnstövlar/Bally, Väska/DKNY

No comments:

Post a Comment