Dec 28, 2013

GÖR-OM-MIG DEL I

Den 6:e och 7:e December arrangerade jag tillsammans med NWT, Cut in Kitchen, Akazia, Hugos Herr, Svenska Smycken, Local Act och Hotel Savoy, ett Gör-om-mig-event. Det hela började med att det var läsare som hörde av sig och tyckte att jag borde ha med ett gör-om-mig-reportage och till slut bestämde jag mig för att fixa ett. Ganska snabbt fick jag ihop ett fantastiskt gäng med frisör, stylister, klädbutiker – och någon som kunde stå för maten - Det blev Hotel Savoy. Nu fattades bara villiga "försökspersoner"! 
Många kände sig kallade och fyra valdes ut och det är dessa fyra ni ser på bilderna. 

Bild 1 och 2: Äkta paret Pär och Siw Indhage, båda 58, som kände för att bli ompysslade och "renoverade". 
Bild 3 och 4: Jimmie Petersson, 33-årig bankman som behövde inspiration till en ny look och Susanne Marguerite Arvidsson, 57-årig dramapedagog som ville känna sig mer kreativ.

Det blev två intensiva halvdagar – och hur många mejl, samtal och möten som helst innan, för att få allt att flyta under de här två dagarna, men summan av kardemumman blev helt fantastisk. Håll utkik på bloggen under dagen för att se hur dessa fyra deltagare blev! 

1 comment:

  1. Åh den där makeovern skulle varit i Stavanger!!! :-) Nyfiken på slutresultaten!!

    ReplyDelete