Sep 23, 2011

VÄLKOMMEN TILL EN RIKTIG "SVENSSON"-FREDAG


Med den här bilden skulle man kunna tro att det blir världens grillkväll denna fredag. Tyvärr gott folk, jag bjuder bara på vad jag kallar, mysig "Svensson"-kväll. Jag skall först lyssna på Timbuktu`s nya låt, "Resten av ditt liv" - helt sjukt, kreativ text, lyssna här. Sedan skall jag korka upp mitt blodröda, chianti vin jag köpte på systemet idag (skulle köpt lådvin för att plocka Svensson-poäng) och invänta Skavlan på SVT medan jag steker köttfärsen som skall vara till den läckra tacosen senare. Till rödvinet äter jag de delikata majschipsen som alltid intas tillsammans med köttfärsen och ett berg av diverse morotsstavar, riven ost och hackad tomat samt vitlökssås. Jag kanske går och köper lösgodis också - så blir jag en riktig svensk Svenne. Men vet ni vad, I love it!

With this picture you proberly think that it will have a nice barbecue this Friday. Sorry folks, I will only have a cozy "Svensson" night today. I will first listen to Timbuktu`s new song," Resten av ditt liv "- crazy, creative text, listen here. Then I will uncork my blood red, chianti wine I bought at the wineshop today (was thinking about boxwine to pick Svensson-points but I didn`t) and wait for Skavlan on TV while I cook ground beef to the delicious Tacos later on. To the red wine, I eat the delicious corn chips which are always eaten with ground beef and a mountain of various carrot sticks, grated cheese, chopped tomato and garlic sauce. I might go and buy candy too - so I gets a real Swedish Svensson. But you know what, I love it!

No comments:

Post a Comment