Apr 11, 2011

BUSY DAYS

You like my outfit? Jacket - from Austria and pants from New House

Denna veckan är så överfull så jag vet inte om jag kommer hinna med allt.

Men det är väl ändå det här som man strävar efter?

Att vara upptagen, uppdaterad, tillgänglig, aktiverad 100%?
Njae, ibland känns min kropp och själ inte konstruerad för det.

Som tur är så har jag lärt mig att planera in mina pauser och mina återhämtnings tider.

Så här ser veckan ut:

Måndag - Morgonyoga, föreläsning, lunch, studera, laga italiensk torsk gryta, studera
Tisdag - Förebereda en intervju hela dagen som jag har på eftermiddagen med en adjunkt, grupparbete och sedan yoga efter det.
Onsdag - Min födelsedag (men jag hinner inte fira) föreläsning på dagen och seminarium på kvällen.
Torsdag - Seminarium, studera, laga mat och sedan fira min födelsedag på restaurang Sjögräs med ett gäng vänner. (www.sjogras.com)  
Fredag - Jobba hela dagen på Dalai Lama event, gå på bachata workshop på kvällen.

Puh, det var skönt att få det uppstrukturerat och skriva av sig lite, nu är det bara att köra på!!

This week is so crowded, so I don`t know if I will catch everything. But isn`t it surely this that I seek?

Being busy, updated, accessible, activated 100%? Luckily, I have learned to schedule my breaks and plan my recovery times. 

 Monday - Yoga, lectures, lunch, study, cook italian cod stew at home.
Tuesday - Preparing an interview all day long that I have in the afternoon with a lecturer, group work and then yoga after.
Wednesday - My birthday (but I can not celebrate) on the day, lecture and seminar in the evening.
Thursday - First a seminar, then study, cook at home and then celebrate my birthday at the restaurant Sjögräs http://www.sjogras.com/
Friday - Working all day on the Dalai Lama event, go to a bachata workshop in the evening.

Pooh, it was nice to get it write off a bit, now it's just to drive on! Viva la vida loca!!



No comments:

Post a Comment